23 oktober 2010

Hösten med denna härliga kyla...med kidsen toppen...

Jag älskar kylan, och igår var det fullmåne...underbart!!! Det lockar till att göra inne mysiga sunda middagar...varm soppa och trevlig dukning m tända ljus... Koppla av med en bra film och läsa en trevlig bok...allt detta känns så naturligt på hösten. Lånar extra mycket barnböcker på biblioteket...då skippar vi ofta bolibompa och läser flera sagor på raken...nu är kidsen hos mig och UNDERBART, jag har svårt och vara utan dem 6 dagar, jag har 8 dagar...sen så tomt...jag är inte tillfreds med gemensam vårdnad...fast pappan ska ju självklart ha delaktighet som mamman men det känns så jobbigt. De är ju mitt liv och allt...Hämta och lämna till dagis/skola, höra vad dem gjort under dagen, göra mat tillsammans, busa, aktivera oss, kramas och läsa sagor...göra vardagen mysig TILLSAMMANS...det gör ont i mig när jag inte ser dem på så många dagar...de är små och helt underbara...och jag älskar dem över allt...det känns bara så orättvist...Nu ska vi njuta av dagen och helgen TILLSAMMANS...toppen! vad jag tjatar om detta...men det tar mycket energi ur mig...

Denna vecka får vi 9 dagar på raken...tjohoooo...