14 september 2010

Sadla en ny yrkesroll...det tar tid att få in vanan att studera!

Bilder m träspångar/stigar är så vackra, de tilltalar mig...att ha vatten till med ett porlande ljud...vilken avkoppling att söka sig till när stress och alla måsten "knackar" på dörren.
Såna här oaser behöver jag komma till och släppa alla vardagliga krav. Jag söker mig till boulognerskogen när jag tar mina långpromenader, helst utan musik. Ta in det vackra totalt...
Studierna går framåt, lite svårt och förstå allt vi ska lägga upp i våra gruppträffar. Jag har inte fått in vanan än, men släppa sitt 24 åriga yrke och hoppa in i en annan uniform det går inte på en dag...det kommer ta tid...jag ska ge det tiden, det får ta tid...
Psykiatrin har så svåra ord som jag aldrig varit i kontakt med innan. Så bra ordböcker och lexikon krävs inom det ämnet.
*Sjömannen ber inte om medvind. Han lär sig segla* det ska jag tänka på nu med studierna...