16 juli 2010

De små stunderna, var stolt över dig själv...

Är du stolt över dig själv?
När var du sist stolt över dig själv, kommer du ihåg känslan?
En annan människa kan inte göra dig lycklig längre än ett par år...
Längre än det håller det inte.
I ett lyckligt och fungerande förhållande måste man lära sig uppskatta sig själv.
Materiella saker eller häftiga upplevelser förblir tomma om du inte trivs med dig själv.
Om du inte älskar dig själv, har du inget att ge.
Kärleken till dig själv är det mest viktiga.
Annars blir du bara den som tar i ett förhållande till exempel.
Att uppskatta sig själv börjar från små handlingar.
"Gör varje dag något trevligt, något du gillar"
...Läsa en bra bok, jogga i skogen, ta ett skönt fotbad, skriv dagbok, drick en kopp varm te och bläddra i nya favorit tidningen. En sak jag brukar tänka på är att jag själv bestämmer.
Jag själv bestämmer hur jag mår – ler jag mot världen så ler den mot mig.
Jag frågar mig själv vad jag vill ha.
Vad ger mig gott, vad kan jag påverka.
Det finns saker du inte kan påverka, som vädret, men du kan bestämma när
du vaknar och om du åker på en utflykt med promenad efter jobbet.
Vad mår du bra av?
Vad vill du bjuda åt dig själv?
Gör din vardag bra//från Malenamis blogg