31 augusti 2009

Medium Jill Petersson om Andlighet...från "Det okända"

Jill säger: Andlighet är ett väldigt laddat ord, för mig innebär det inte att jag är religiös eller att jag tillhör någon sekt eller är kyrklig på något vis. Utan det är för mig ett sätt att vara och leva. Att vara andlig är att våga känna och lita på det man själv känner i hjärtat. Vilket inte alltid är lätt. För mig betyder ordet andlighet: medmänsklighet, ödmjuk, förståelse, kärlek, glädje, tillit, vara ärlig, inte döma sig själv & andra, se alla med lika människovärde och att kunna glädjas åt andras framgång. Att ALLTID ha med hjärta i allt jag gör och tänker. Att vara andlig är för mig att man försöker vara en god och sann människa emot sig själv, då kan man också vara det emot andra.

Detta var så klokt och fint sagt ett underbart tänkande av goá Jill...Hon är toppen..."klicka på bilden" så kommer du till hennes hemsida...

Några tankar kring livet & dess innebörd från Jill! 1. Ha ALLTID hjärtat med i allt du gör men såra inte på vägen dit. 2. Döm inte dig själv och andra, de är så många andra som gör detta åt dig. 3. Älska dig själv, så har du lättare att älska andra. 4. Lev livet som det vore den sista, men såra inte dig själv eller andra. 5. Försök att tänka positivt även om livet inte alltid är det. 6. Se livet här på jorden som en skola, vi lär oss hela tiden. 7. Försök ALLTID vara sann emot dig själv, då har du lättare att vara sann emot dina medmänniskor. 8. Behandla andra så som du vill bli behandlad själv.