24 juni 2009

T kompisbesök + Dikt av Jonas Gardell...

Idag har T haft med sig en kompis hem från dagis. S är T.s bästis där...de leker så bra tillsammans. Jag gjorde pannkaka med bacon, sylt & glass till blev en succe. Kul och får göra lite extra till dem. T visade allt hemma och beskrev så roligt alla sakerna...de var både ute och inne...tiden går fort när de har roligt. S mamma kom och hämtade henne vid Bolibompa...nu sover de gott och det värmer i mitt hjärta att veta att T och A är så nöjda med dagen... En sann dikt från JONAS GARDELL: När jag var liten... "När jag var liten kunde jag trolla. Jag kunde göra underverk, läka sår och gå på vattnet, färdas obegränsat i tid och rum, jag hade makt att förvandla världen eller skapa en ny. När jag var liten kunde jag trolla. Det var innan de lärde mig att jag inte kunde." Så söt och sann, Barnens fantasi ska lära oss vuxna istället att få fantisera och må bra av sina drömmar...