8 januari 2009

Torsk i ugn m Paprika, Kokosmjölk och Curry...


Vilken härlig dag det har varit, jag har haft fullt med energi...då gillar jag att slänga ihop recept enkla o det man har hemma...bilden är tagen från internet på liknande som det jag gjorde...
Fisk i ugn blev populärt hos kidsen, Mia tyckte också om det, blandade i en Currysås påse från Blå band i kokosmjölken vispade ihop, hällde över fiskbitarna som jag delat i bitar och saltat...la en massa paprikaringar över...in i 200 grader ca 30 min..serverade m fullkornsris...mmmm...Yammi!
Promenerade m Mia o kidsen i vagnen i blåsigt o snöigt väder, vi gick på Gävle strand så fint o mysigt vill också bo där...Alltså jag njöt hade bra kläder..rustad till tänderna m Fjällisen, Burton snowboardbyxor, Peakvantar så varma o Lundhags Alaska o mössa på toppen...skulle vilja ge kidsen var sin "Fjällis" men det skulle inte funka på dagis osv..när de blir större...Jag vill ha rejäla kläder ute o bas plagg att ha i många år...
T ville sova hos Mia o Utta, då var A tuff o hängde på...okej tänkte jag, tomt men man får ju sovmorgon...sen ringde Mia: "A vill hem!", jag gick och mötte Utta o tog hem lilla sötgosegrisen (A alltså)...så nu sover han sött i sitt rum och jag hör hans andetag...
Dagens ord: Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är!//Kloka ord...så sant...