10 september 2008

Ett bra beslut...jag ska bo kvar i vår lägenhet!

Efter mycket tankar och prat mellan oss så har jag beslutat att bo kvar tills vidare i vår gemensamma lägenhet. Trivs så bra här o barnen ska inte behöva ha 2 nya ställen. Bostaden är a och o för mig, läget och tryggheten. Hyran är ju dyrare men jag prioriterar boendet mer än annat. Nu när jag går nätter är det GULD o slippa oroa sig för ekonomin. Men slutet på September in i Oktober så kommer 2 svängar m pusslandet, R ska på kurser. Vi får se hur vi löser det...Ingenting är omöjligt... R skrev kontrakt idag och fick nycklarna till sin lägenhet, det känns skönt att få det avklarat. Sen gör vi det bästa av det... Jag ska hjälpa honom att fixa i lyan o rensa. Han är en samlare, har så svårt att kasta för det kan ju behövas längre fram tänker han... Imorgon har kidsen utflykt med dagis. De planerar redan vad de vill ha i ryggsäckarna...kokt ägg, liten youghurt, polarkaka med leverpastej, festis, äppelbitar... Dagens ord: Om du gör vad du alltid har gjort får du samma resultat som du alltid har fått//En härlig bok, detta är väl både bra och dåligt?