28 juli 2008

Underbara Öland imorgon...



Jag älskar Ölands natur, här är en bild på Långe jan, Ölands södra udde...den ser kuslig ut i skymning. Vi ska njuta och bara ta det lugnt...stannar minst till Måndag veckan därpå...

Tänker mycket på Anna syster yster att hon blir själv m kidsen nu i helgen. Då börjar Hermans hockey liv i Nybro. Jag vet att det är svårt för honom också, att vara ifrån sin kära familj...men ni klarar det. Kärleken och tilliten till varandra gör att ni klarar uppförsbacken, sen går det lättsamt igen...Vi kommer åka till Anna ofta, det behöver hon. Att jobba som sjuksyrra är krävande för hjärnan o sen lämna och hämta killarna på dagis. Ja det blir tuffa dagar men jag vet att du klarar det för du är en envis och underbart bra mamma som kan vara i nuet o skit i alla måsten...Go Girl!

Dagens ord: Vi kan inte lita på att vår omgivning finns till för oss hela tiden. Istället behöver vi hitta en inre trygghet och lita på oss själva//En härlig bok, där blev jag träffad av dessa ord...jag har dålig inre trygghet, förlitar mig för mycket på min partner och det går ju inte..skärpning...man behöver inte alltid vara 2 för att paddla kanoten, fniss!