15 maj 2008

Ärlighet varar det längst?

Idag var jag med kidsen på biblioteket..vi lånade 6 st böcker...när vi stod o skulle låna dem så hittar jag en 100 kr sedel på golvet...Tog upp den direkt och gick till deras kassa. Lämnade den o sa att jag hittat den, men de såg så snopna ut...o tog inget namn o bara sa "jaha?" var väl inte så vana att man lämnar pengar som ngn tappat...efteråt tänkte jag...vi hade kunnat snaska glass för den, vem kommer och frågar efter en sedel? de tar den väl själva...Hur skulle ni gjort? Dagens ord: Med låg självkänsla kan det vara svårt att välja vilka människor vi vill ha runt omkring oss. Vilka människor vill du ha i ditt liv?//En härlig bok...Jag vill för det mesta ha lite blandning av människor, gillar lugna och såna man kan prata "vett" med, gillar dem med en lätt syn på livet - glada och spralliga, sen gillar jag ärlighet på ett bra sätt...Inte dominanta, energitjuvar...