7 februari 2008

Allsång på Konsum idag...

Jag valde fel tid för att handla..allt blev försenat idag för vi har skiftmöten nu kl 13.50 på jobbet. Då drar det över oftast och jag skyndar till dagis med min varma jacka som jag skrivit om tidigare.. (Älskar den verkligen fast det är + grader så är den som en góbit att bära, man blir beroende helt enkelt..) Vill ju komma innan mellanmålet som serveras 14.30. Jag vi var lite sena och sen så iväg till Konsum, då var det lugnt och vi mötte Farmor och Fonzie på vägen så vi pratade lite. Sen in och handla..det är fel tid, innan de har ätit. Så jag försökte vara rättvis mot dem, och de fick hålla i matvarorna men de slogs om varenda pryl, den ekologiska morotsmarmeladen var 1 sek från att hamna i golvet om jag inte hade gjort en riktig Ravelli räddning. Puh, det var små skrik och gnabb men jag stängde av öronen och log lite ät kassören för att avdramatisera det hela. Sen var det liv i vagnen hem, ända tills maten stod på bordet. Nu har vi ätit och de är coola igen...men det är ju så här man måste ha det ibland för att veta att man lever. Jag var stolt att mitt tålamod fanns...för ibland så har man inte energin och blir förbaskad....då blir det värre...