24 januari 2008

...möts av tråkiga nyheter...

Ericsson kan tvingas dra ned i Gävle//Arbetarbladet Senaste nytt: Ericssons Gävlefabrik offras i vinstkrisen?//GD Bantning hotar Ericssons svenska fabriker//E24 Det knyter sig imagen, man har ju anat ugglor i mossen. Chefer har flytt Ericsson, Avaström ska läggas ner, Ordrarna har minskat på avdelningen. Gävle och Kumla pekas nu ut som troliga offer i kommande sparprogram. Besked kan komma redan i samband med bokslutet i nästa vecka... Jag har ju varit där sen September -86, halva mitt liv...Nu stortrivs jag dessutom..och då blir det åtgärder. K U S L I G T, När ska man få trygghet i sitt liv. Jag tycker det är för mycket gungning och jag är ju den som går på i samma upptrampade stig, för jag trivs så. Jag kräver inte så mycket förändringar och intressen i livet. Andra söker ständigt förändringar och nya intressen - Fast det är ju tur att alla är olika//