26 december 2007

Tack min Mamma...


Min Mamma är en unik, underbar givmild Mamma...
Hon ställer alltid upp, otroligt gästvänlig o vill baka och alltid bjuda på god hemlagad mat.
Hon skämmer bort alla i sin omgivning, mest killarna (hennes man o våra pojkvänner)..
Mamma oroar sig lätt och tar med sig tankarna när hon ska lägga sig..för att hon är så godhjärtad och tar på sig för mycket ansvar ibland.
Mamma har lätt till skratt och gråt...
Mamma är otrolig med sina barnbarn, vilket tålamod och se denna kärlek hon ger dem är värmande...
Unnar Mamma att resa och köpa saker åt sig själv för när vi var små så fick hon ofta spara länge till det hon ville ha för det fanns 4 fågelungar att mätta först..
Vilken styrka då var hon själv med oss, Mia och jag 8 år, Cilla 2 år och Anna 6 månader...Pappa flyttade men vi var hos honom på loven.....det var ju långt att resa till Norrland..
Hon bor nu själv m sin man som hon skämmer bort och pysslar om...
Vi bor 60 mil från vår "Kajsa Kavat" Mamma...
När jag bor så här långt borta från Mamma så önskar jag att andra uppskattade, gav av sin vänlighet och pysslade om henne som hon gör med alla sina nära och kära.
Tack Mamma för att du finns...du är otrolig!!!! (Ordet "Mamma" upprepar jag för att det är ett unikt ord med KRAFT)

Du är värd allt gott..........
//kram Sanna