26 november 2007

Föräldramöte på Dagis idag...


Idag var det möte m Carin L som är T.s kontakt person på Humlan.

Väldigt bra, de skriver upp viktiga saker om/vad som sker m T under tiden..personlighet och andra roliga egenskaper som de lägger märke till...
Vi satt nog 1 timma...jag tycker det är väldigt viktigt och få denna tiden m dagispersonalen..man hinner ju inte annars sitta ner o prata...det blir bara dagens frågor, lite allmänt bara..
Något som jag alltid gör på kvällarna är att hänga fram morgondagens kläder...så bra o vilken tid man sparar. T har sån koll vad hon vill ha på sig, så det är bra att vi styr henne där. Hon får alltid vara med o säga vad hon vill ha o jag vet hennes favorit kläder..men sen får jag ju förklara varför inte kjol o tennisskor passar i regnrusk..osv..släpper man inte helt på kontrollen där då tror jag att man får igen det sen att hon lyssnar o att man kan ha en dialog. Annar sblir ju det en chock sen när man helt plötsligt ska "lägga sig i"....
Vi tänder också ljus nu på mörka halvåret, det blir så rofyllt vid middagsbordet...De behöver varva ner o bara vara.
Nu ska jag förbereda nattning...Fånga dagen!!