13 januari 2012

Uddans Dansskola, Innebandy, Simskola; Jesper Juuls böcker, Lexington...

Njuter av FREDAGEN... Snart hämta kidsen (kl.13) försöker i möjligaste mån att korta deras dagar på fritids när jag har dem. Den är så värdefull tiden och jag pluggar på kvällen när de sover också.
Idag ska vi till Hedesunda/Ålbo och hälsa på barnens farfar och sambo Miriam...trevligt! Därute är så lantlig toch vackert i alla årstider. Dalälven ligger en bit nedanför stugan...

Kolla bilden vilken mysig VRÅ från LEXINGTON kryppa upp och läsa sin favoritbok och en stor kopp te!

Nu vill T börja med dansUDDANS Dansskola sen har de båda SIMSKOLA och A har INNEBANDY Idrott är bra och att de vill själva. Barn mognar olika och det gäller att lyssna in dem när de är redo. Då känns allt mycket bättre än att tjata och truga...
Kidsen är det bästa som finns, mitt hjärta svämmar över av kärleken till dem...De bråkar mycket nu med varandra för de är i olika ålder, tjej/kille och klart de vill markera och stå för sin vilja och att hitta sig själv... Jag läser ibland Jesper Juuls böcker, de tilltalar mig och är bra!

Jesper Juuls kloka råd om Bråk..
Bråk är en bra och absolut nödvändig egenskap i barnets kamp för sin frigörelse och ett sätt att hitta sin egen identitet.