8 maj 2012

Snart väntar en långpromenad...bort meed "Empati" boken...Björken ger mig sån allergi!



Nu läser jag en Tungläst bok om "Empati" ämnet är underbart men boken är svårläst, knepig...
Ska snart ut på min långpromenad, längtar...Jag är dock osams med Björkarna nu som håller på att slå ut i rasande fart...jag har allergi till max mot dessa vackra träd.... Men medicinerna hjälper till att uthärda.

I min bok "Växternas Språk" av Solöga så står det om Björk:
Du  behöver närhet, ömhet och värme.
Visdom: Jag öppnar upp mitt hjärta. Jag tar emot närhet och ömhet.
Här gäller det att öppna upp hjärtat och släppa in andra i ditt liv.
Tillåt dig att ta emot närhet och ömhet. Allergi mot björkpollen: Rädsla för närhet och ömhet.

Här känner jag helt tvärtom, jag är mycket för närhet och ömhet...men roligt att läsa om detta.
Jag rensar energitjuvar och tar in de som ger bra energier...Jag älskar tystheten på kvällen, när kidsen sover och bara vara! Hemmakär till max...